Zdobądź wiedzę praktyczną z naszych
nagradzanych poradników
GOŚCINNOŚĆ. SZTUKA DOBREJ OBSŁUGI W GASTRONOMII
Większość z nas, zanim otworzy własną restaurację, żyje marzeniem o świetnej zabawie, zadowolonych gościach i reputacji jaką zyskamy “na mieście”.
Niewielu z nas wie, że za tą renomą kryją się bardzo konkretne procedury i protokół obsługi gościa, bez względu czy zakładacie małe bistro z pysznościami czy sieć restauracji w całym kraju.
“Gościnność. Sztuka dobrej obsługi” to twój pierwszy krok do stworzenia miejsca o którym goście będą opowiadać i do którego będą chętnie wracać.
Znajdziecie tu gotowe pytania rekrutacyjne, listę zagadnień szkoleniowych dla nowych pracowników, a nawet kompletny manual obsługi klienta z listą codziennych obowiązków (tzw. checklistą) – lata naszego osobistego doświadczenia, podane jak na tacy.
Książka składa się z 280 stron pełnych wskazówek jak zaplanować dobrze działającą restaurację, od zgranego zespołu, po atrakcyjne menu, które ułatwia kelnerom tzw. upselling, czyli aktywną sprzedaż. Pęka od praktycznych przykładów, inspirujących historii i gotowych do skopiowania rozwiązań.
Udowadniamy, jak dobrze wyszkolony personel sali przekłada się nie tylko na zarobki restauracji, ale kreowanie wizerunku miejsca i rzesze zadowolonych gości.
Publikacja powstała z myślą o właścicielach restauracji i wszystkich którzy pracują w gastronomii.
W środku 100% praktycznej wiedzy między innymi:
- Co zrobić, żeby zbudować stały zespół sali?
- Jak wspierać obsługę w rozwoju?
- Jak powinien wyglądać schemat codziennych odpraw?
- Techniczne aspekty serwisu wina.
- Jak prawidłowo serwować wino w restauracji?
- Najważniejsze zasady łączenia wina z jedzeniem
- Czym się różni upselling od agresywnej sprzedaży?
- Jak przeprowadzić szkolenie wewnętrzne z upsellingu?
- Jak reagować w stresujących sytuacjach?
- Jak postępować w przypadku problemu powstałego z winy gościa?
- Jak napisać manual i kto powinien to zrobić?
- 5% z każdego sprzedanego egzemplarza książki przeznaczone jest na wsparcie Fundacji „Samodzielność od kuchni”, która pomaga stanąć na własne nogi dzieciom opuszczającym dom dziecka, ucząc gotować.
Rozmowy z mentorami ze świata polskiej i międzynarodowej gastronomii
Specjaliści, którzy podzielili się osobistą historią o tym jak prowadzą biznes, i jak stawiali w nim pierwsze kroki to m.in.:
- dr Joanna Heidtman (psycholog)
- Gerard Basset MS MW OBE (Najlepszy Sommelier Świata 2010)
- Ronan Sayburn MS (Oficer Operacyjny The Court of Master Sommeliers)
- Claire Randall (pracowała jako inspektor przewodnika Michelin)
- Piotr Kamecki (Prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich)
- Grzegorz Kłos (restaurator)
- Daniel Pawełek (restaurator)
- Adam Jarczyński (ekspert do spraw savoir-vivre)
- Bogdan Gałązka (szef kuchni Gothic Café w Malborku)
Bestellerowy poradnik dla gastronomii
Miesiąc po wizycie w restauracji zwykle nie pamiętamy tego, co jedliśmy, za to doskonale pamiętamy, jak zostaliśmy obsłużeni.
Dobry serwis uratuje niezbyt smaczny posiłek, a nieprofesjonalna obsługa zepsuje nawet najlepsze danie.
Naszą misją jest podnoszenie prestiżu zawodu pracownika restauracji: menadżera, kierownika sali, sommeliera i wreszcie kelnera.
Zamów książki z serii "Gościnność"
GOŚCINNOŚĆ OD KUCHNI
“Gościnność od kuchni” to książka praktyków dla praktyków.
Dzięki niej dowiesz się na jakie nieoczywiste tematy (np. właściwa struktura zatrudnienia i podział obowiązków) zwrócić uwagę zanim jeszcze wynajmiesz swój pierwszy lokal. Najlepiej w życiu korzystać z cudzych lekcji i właśnie dlatego, za namową naszych czytelników, udostępniamy tę książkę także osobom, które dopiero planują otwarcie własnych biznesów gastronomicznych.
W środku 100% praktycznej wiedzy między innymi:
- Ponad 350 stron konkretnej, sprawdzonej wiedzy.
- Kilkadziesiąt łatwych do zastosowania porad.
- Trendy: jak będzie wyglądać świadoma gastronomia przyszłości?
- Instrukcje, jak stworzyć krok po kroku koncept gastronomiczny.
- Historie z życia (restauracyjnego) wzięte.
- Dodatek praktyczny – do wykorzystania w twoim lokalu.
- 11 wywiadów ze specjalistami i mentorami polskiej i światowej gastronomii.
- 5% z każdego sprzedanego egzemplarza książki przeznaczone jest na wsparcie Fundacji „Samodzielność od kuchni”, która pomaga stanąć na własne nogi dzieciom opuszczającym dom dziecka, ucząc gotować.
Rozmowy z restauratorami i szefami kuchni, którzy opowiedzieli jak prowadzą biznes oraz jak stawiali w nim pierwsze kroki:
- Znajdziesz tu rozmowy m.in. z:
- Eleną Arzak – szefową kuchni legendarnej restauracji Arzak w San Sebastian.
- Agatą Wojdą – jedną z najbardziej cenionych szefowych kuchni w Polsce.
- Małgorzatą Jarmoc-Hecht – konsultantką i trener biznesu która opowiedziała jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym.
- Thomasem Kellerem – uznawanym za najlepszego szefa kuchni USA prezydenta prestiżowego konkursu kulinarnego Bocus d’or.
- Massimo Botturą – kultowym szefem kuchni restauracji Osteria Francescana (3 gwiazdki Michelina).
- Dariuszem Barańskim – szefem kuchni restauracji Warszawska w Hotelu Warszawa.
- Robertem Trzópkiem – szefem kuchni restauracji Bez Gwiazdek.
- Joseanem Aliją – szefem kuchni restauracji Nerua w Muzem Gugenheima w Bilbao.
- Tadeuszem Müllerem – twórcą konceptów gastronomicznych
Gastromania to zaraza naszych czasów. Wszystkich, którzy marzą o karierze szefa kuchni, autorzy prowadzą przez zaklęte rewiry fascynującej i śmiertelnie niebezpiecznej branży. Bez tej książki lepiej nie wyruszać w ten ryzykowny rejs.
Maciej Nowak, krytyk kulinarny
Czytając „Gościnność od kuchni” miałem nieodparte wrażenie przeglądania się w lustrze mojego życia zawodowego – umiejętności, sukcesy i porażki. Doświadczenie, które tak ja, jak i wielu szefów kuchni zbieraliśmy latami, autorzy w swobodny, przystępny i intrygujący sposób przedstawiają jako kompendium wiedzy. Książka dowodzi, że szef kuchni to zdecydowanie nie zawód, a styl życia. Niebanalny…
Paweł Oszczyk, szef kuchni
Najważniejsza książka o funkcjonowaniu polskich restauracji. Tym razem podejrzanych przez kuchenne drzwi. Jeśli przeczytaliście pierwszą część, to z pewnością sięgniecie po drugą. Po przeczytaniu drugiej części koniecznie sięgnijcie po pierwszą.
Daniel Pawełek, restaurator
Nagrody dla naszych poradników:
- Pierwsze miejsce w konkursie Gourmand World Cookbook Awards 2021 w kategorii Eastern Europe
Najlepsza książka o tematyce gastronomicznej w regionie Europy Środkowo Wschodniej.
- Gourmand World Cookbook Awards 2020
Konkurs dla książek kulinarnych i gastronomicznych, który nazywany jest nieformalnie “Kulinarnymi Oskarami”.
Gourmand World Cookbook Awards to jeden z najważniejszych konkursów książki kulinarnej organizowany cyklicznie od 1994 roku. Co roku w konkursie bierze udział kilkadziesiąt tysięcy książek z całego świata.
- Nagroda Literatury Gastronomicznej 2019 / Prix de la Littérature Gastronomique
Akademia Gastronomiczna w Polsce nominuje rokrocznie polskie osobistości gastronomiczne do prestiżowych nagród AIG PRIX – przyznawanych przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną z siedzibą w Paryżu dla wybitnych jednostek i instytucji, które wyróżniają się na obszarze danego kraju najwyższym poziomem fachowości w branży gastronomicznej.