W życiu każdej organizacji przychodzi taki moment kiedy trzeba zdecydować: poszukiwać menadżera na zewnątrz czy awansować pracownika z zespołu? Żadne z podanych rozwiązań nie jest idealne. Dlaczego?
1.Większość pracodawców zakłada, że każdy pracownik marzy o awansie. Rozpatrując kandydaturę osoby na stanowisko kierownicze trzeba wziąć pod uwagę jej osobiste zdanie na ten temat.
2.Ktoś kto nigdy nie zarządzał zespołem czasem na skutek braku kompetencji zarządczych wpada w autorytarne tory, a to pierwszy gwóźdź do tego, by zespół rozpoczął swój powolny rozpad.
3.Jeżeli decydujemy się awansować pracownika warto wybadać, jak dana osoba jest postrzegana w zespole. Często zdarza się, że szef widzi tylko część rzeczywistości i naprawdę im więcej pytamy tym więcej wiemy i jesteśmy w stanie uniknąć błędnego wyboru.
4.A co do samej osoby, to warto zobaczyć jej talenty na aktualnym stanowisku i możliwość wykorzystania tych talentów po awansie. Co z tego, że mamy świetnego kelnera, który jest niesamowity w obsłudze klienta, jeśli po staniu się menedżerem nie będzie miał do czynienia z gośćmi?
Przeczytaj także